Eniviromentální výchova na škole
„Budoucnost planety Země je v rukou každého z nás“
Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta (EVVO) si klade za cíl rozvíjet kompetence žáků potřebné pro environmentálně odpovědné jednání, tzn. takové, které je co nejpříznivější pro současný i budoucí stav životního prostředí.
Cíle EVVO na naší škole:
– motivovat žáky a pedagogy k posílení environmentálního cítění a aktivní ochraně přírody
– implementovat ekologické aspekty do všeobecných i odborných předmětů
– propojit ochranu životního prostředí s oborem stavebnictví a seznámit žáky s možnostmi omezení negativních dopadů stavebních aktivit na životní prostředí
Podle Metodického pokynu MŠMT k zajištění environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty ze dne 27. října 2008 má škola vytvořen dlouhodobý program EVVO jako součást ŠVP a ten je aktualizován v krátkodobých cílech na jeden školní rok.
Každý předmět rozpracovává průřezové téma Člověk a životní prostředí. V učebních osnovách některých předmětů jsou rozpracována konkrétní témata EVVO, v oblasti pracovních kompetencí je kladen důraz na získání praktických dovedností pro pobyt v přírodě i pro zacházení s ní.
Ve školním roce 2014/2015 byl ustanoven koordinátor ekologické výchovy – absolvent specializačního studia EVVO a ekotým, jehož členové se aktivně zapojují do tvorby plánu EV i jednotlivých akcí vedoucích k naplňování principů EVVO a TUR.
Členové ekotýmu
Ing. Norbert Hanzlík – ředitel školy
Mgr. Ivana Myšková – koordinátor environmentální výchovy
Ing. Jiřina Ullmanová
Ing. Jitka Hanková
Ing. Julius Hvízdák
Mgr. Hana Geržová
Mgr. Vítězslav Myška
Mgr. Renáta Rýcová
Mgr. Patrik Pavelka
Ekologizace provozu školy
Odpady
Separujeme plasty, sklo, papír, dřevo, toxický odpad, železo, elektrozařízení. V každém patře budovy se nachází speciální kontejnery na třídění odpadu, kompostujeme trávu a listí. Provádíme periodická školení a promítáme motivační filmy k této problematice, jsme zapojeni do projektu Recyklohraní.
Energie
Investujeme do rekonstrukce budovy – zateplení budovy, střechy a fasády, plastová okna a vstupní dveře. Máme nová tělesa osvětlení se sníženou spotřebou energie, popř. s čidlem pohybu. Vytápění je řízeno pomocí PC dle aktuálního obsazení učeben.
Voda
Výměna starých ventilů na vodovodním řádu, výměna baterií a splachovačů. V tomto školním roce byli žáci zapojeni do soutěže Voda a životní prostředí MSK (VŠB-TUO), ve které se umístili na 3. místě.
Enviromentální výchova projekty
404 - Nenalezeno
Nenašli jsme nic, co by odpovídalo vašemu hledání. Zkuste upřesnit hledání nebo využijte hlavní menu k navigaci na webu.
Enviromentální výchova – soutěže a exkurze
Krajská žákovská konference EVVO
Prezentace badatelských projektů Místo a datum: Krajský úřad MSK, 23. 3. 2016 Jan Pytlík (2. L) – „Revitalizace vybraného úseku řeky Ondřejnice“ Jan Kubošek (3. L) – „Projekt na ochranu rorýse obecného“ Umístění: práce Jana Kuboška byla vyhlášena mezi pěti nejlepšími
Exkurze – Svět techniky
Žáci třídy 1. G se dne 8. 3. 2016 zúčastnili zajímavého programu „Mozek – superpočítač v akci“, kde si vyzkoušeli např. výrobu mozkové hmoty nebo ovládali helikoptéru pomocí „mozkových vln“.
Exkurze – Přírodovědné muzeum ve Vídni
Dne 1. 12. 2015 se vybraní žáci školy zúčastnili jednodenního zájezdu do Vídně, v rámci kterého navštívili přírodovědné muzeum (Naturwissenschaftliches Museum). Během celého dopoledne měli žáci možnost obdivovat přírodovědné sbírky a interaktivní expozice, které muzeum nabízí.
Voda a životní prostředí Moravskoslezského kraje
Místo a datum: Institut environmentálního inženýrství VŠB-TU Ostrava, 11. 11. 2015 Jan Pytlík (2. L) Jan Petr Van Hattem (2. L) Jan Kubošek (3. L) Téma: „Revitalizace vybraného úseku řeky Ondřejnice“ a „Vodárenský koloběh v Ostravě“ Umístění: 3. místo
Exkurze – Planetárium Ostrava
V pátek 23. 10. 2015 navštívili žáci třídy 1. G Planetárium Ostrava, kde zhlédli film „Ze Země do vesmíru“ a zúčastnili se prohlídky experimentária.
Exkurze vodní dílo Morávka a rybochovná stanice Morávka
Dne 27. 6. 2015 proběhla biologická exkurze na Morávce. Žáci 1. L měli možnost navštívit vodní dílo Morávka, kde se seznámili s jednotlivými částmi a funkcemi přehradní nádrže, základními technickými údaji stavby a významem účelového rybného hospodářství. Následně žáci navštívili rybochovnou stanici, v níž byli seznámeni s průběhem chovu pstruha obecného a lipana...