Školní poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště (ŠPP) při zajišťování poradenských služeb vychází z vyhlášky č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů, a z vyhlášky 27/2016 o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.
Program ŠPP na naší škole naplňuje zejména tyto cíle:
- pracuje se všemi subjekty školy a vytváří tak širokou základnu primární prevence školní neúspěšnosti i sociálně nežádoucích jevů;
 - spolupracuje k naplnění vzdělávacích potřeb žáka při poskytování poradenských služeb s dalšími odborníky;
 - sleduje účinnost preventivních programů aplikovaných školou a poskytuje metodické zázemí pro jejich vytváření a realizaci;
 - připravuje podmínky a rozšiřuje možnosti inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných;
 - buduje příznivé sociální klima pro inkluzi kulturních odlišností a přijímání sociálních odlišností na škole;
 - posiluje průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s neprospěchem a vytváří předpoklady pro jeho snižování;
 - prohlubuje včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů;
 - prohlubuje a zlepšuje spolupráci a komunikaci mezi školou a rodiči;
 - integruje poradenské služby poskytované školou se službami ŠPZ (zejm. pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra, střediska výchovné péče) a s úřady práce;
 - vede o poradenských službách poskytovaných školním metodikem prevence a výchovným poradcem dokumentaci.
 
Cíle poradenských služeb ŠPP
Škola uskutečňuje program poradenských služeb ve škole, který zahrnuje popis a vymezení rozsahu činností pedagogických pracovníků, preventivní program školy včetně strategie předcházení šikaně, školní neúspěšnosti a projevům rizikového chování. Posílení kvality poskytovaných poradenských služeb probíhá zejména prostřednictvím součinnosti ŠPZ a ŠPP.
Pedagogičtí pracovníci se podílejí na zajišťování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, poskytují součinnost školským poradenským zařízením a spolupracují s orgány veřejné moci za účelem ochrany práv žáků.
Škola spolupracuje se ŠPZ také v oblasti dalších služeb zajišťovaných pro žáky podle standardních činností a služeb zajišťovaných školou.
Škola vede dokumentaci o poskytovaných podpůrných opatřeních. Ve škole jsou zajišťovány poradenské služby v rozsahu odpovídajícím počtu a vzdělávacím potřebám žáků školy zaměřené zejména na:
- poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami;
 - sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření;
 - prevenci školní neúspěšnosti;
 - kariérové poradenství spojující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšímu profesnímu uplatnění;
 - podporu vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a odlišnými životními podmínkami;
 - podporu vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných;
 - průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s výchovnými obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení;
 - včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů;
 - předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace;
 - průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou;
 - metodickou podporu učitelům při použití psychologických a speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy;
 - spolupráci a komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci;
 - spolupráci školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními.
 
Pracovníci ŠPP (model poskytování poradenských služeb)
Podle obsahu činnosti pedagogických pracovníků školy, kteří poskytují poradenské služby a s nimi spjatou informační a metodickou podporu učitelům, žákům a jejich rodičům je v naší škole rozdělujeme na:
- poradenské pracovníky školy 
- výchovný poradce – náplň práce výchovného poradce je stanovena vyhláškou č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních; novelizace – vyhláška č. 116/2011 Sb.;
 - školní metodik prevence – standardní činnosti školního metodika jsou vymezeny právním předpisem vyhláškou č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních;
 - školní psycholog – standardní činnosti školního psychologa jsou vymezeny právním předpisem vyhláškou č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních; samostatná poradenská činnost, která není přímou součástí vzdělávací činnosti školy.
 
 - pracovníky, kteří se podílejí na poradenských službách a vytvářejí konzultační tým pro poskytování služeb ve škole (viz §7 vyhlášky č. 72/2005 Sb.)
- třídní učitel
 - ředitel školy/zástupkyně školy
 - případně další pedagogové
 
 
