Studijní obory

36-47-M/01 Stavebnictví

Školní vzdělávací program:
POZEMNÍ STAVITELSTVÍ, POČÍTAČOVÁ GRAFIKA A DESIGN

obor_stav

Ročníkový projekt studenta 4. ročníku

Obor poskytne žákům vzdělávání v odborných předmětech se zaměřením na stavitelství. Studenti se seznámí se stavebními materiály, technologickými postupy i navrhováním rodinných domů a objektů občanské vybavenosti. Důraz je kladen na design, návrhy interiérů a modelování.

Absolvent oboru stavebnictví:

  • je schopen širokého uplatnění ve všech oblastech stavebnictví i příbuzných oborech,
  • může pokračovat ve studiu na vysokých školách v oborech stavebnictví, architektura, ale i v oborech technického zaměření,
  • je velmi dobře připraven vypracovat projektovou dokumentaci, a to jak tradičně, tak pomocí aplikačního softwaru AutoCAD, ArchiCAD a euroCALC,
  • umí navrhovat jednoduché stavby a příslušné části staveb včetně dodatečných stavebních úprav,
  • je schopen zajišťovat a posuzovat přípravu a realizaci investičních akcí, řídit stavební a montážní práce, zajišťovat správu a údržbu objektu,
  • umí správně zvolit používané materiály a stavební prvky.

ZAMĚŘENÍ VÝUKY

  • návrhy, projektování a komplexní realizace staveb (předměty pozemní stavitelství, stavební mechanika, konstrukční cvičení, stavební konstrukce)
  • počítačová grafika a počítačem podporované projektování a modelování staveb v programech AutoCAD a ArchiCAD (předměty CAD systémy – 2. ročník, počítačová grafika – 3. ročník),
  • estetika, design, návrhy interiérů a exteriérů, renovace, rekonstrukce (předměty architektura – 1. ročník, konstrukční cvičení – 3. a 4. ročník, rekonstrukce a grafický design – 4. ročník)

UPLATNĚNÍ ABSOLVENTŮ

  • student na vysokých školách – stavebnictví, architektura i obory technického zaměření, např. stavební inženýrství, městské inženýrství, dopravní inženýrství, příprava a realizace staveb, konstrukce staveb, architektura pozemních staveb, architektura a stavitelství, architektura a rozvoj, architektonická tvorba, průmyslový design apod.
  • vedoucí pracovník managementu ve firmách a stavebních společnostech
  • projektant se znalostí projektování v CAD systémech – umí vytvořit 3D model a vizualizaci exteriérů i interiérů
  • stavební technik, mistr, stavbyvedoucí
  • soukromý podnikatel – může získat autorizaci k úřednímu jednání a ověřování oficiálních listin (tzv. „kulaté razítko“)
  • designér interiérů a exteriérů
  • pracovník reklamní agentury v oblasti počítačové grafiky a grafických aplikací
  • referent státní správy a samosprávy
  • stavební technik ve stavebních laboratořích a zkušebnách
  • pracovník marketingu ve výrobě a při prodeji stavebních materiálů a výrobků
  • rozpočtář stavebních prací a materiálů
  • realitní makléř – na základě svých zkušeností je schopen reálně stanovit aktuální cenu nemovitosti a může zprostředkovávat prodej či pronájem nemovitostí

36-46-M/01 Geodézie a katastr nemovitostí

Školní vzdělávací program:
GEODÉZIE A GEOINFORMATIKA

Moderní měřící přístroje v hodinách geodetické praxe

Moderní měřící přístroje v hodinách geodetické praxe

Geodézie tvoří specifický obor, bez kterého se stavebnictví neobejde ve všech fázích výstavby a zabývá se měřením, výpočty a zobrazováním Země, pozemků a staveb.

Geoinformatika (geografie + informatika) řeší zpracování naměřených dat na počítači a jejich využití v praxi (např. navigace, protipovodňové plány atd.).

Absolvent umí:

  • zajišťovat přípravu a organizaci měřických prací, vykonávat měření a vytyčování, zpracovávat naměřená data,
  • vytýčit hranice pozemku, podílet se na provádění pozemkových úprav, zaměřit a vyhotovit geometrické plány,
  • pracovat s projektovou dokumentací a vytyčovacími výkresy,
  • orientovat se ve všech typech map a v katastru nemovitostí,
  • provádět sběr dat, jejich přípravu pro zpracování geodetickým programem na počítači,
  • připravit vstupní údaje pro automatické zpracování mapy,
  • používat základní geoinformační technologie (geografické informační systémy GIS, dálkový průzkum Země, globální polohové a navigační systémy -GPS, geostatistika, počítačová kartografie) a aplikace technologií v geografických úlohách.

ZAMĚŘENÍ VÝUKY

  • práce s moderními pomůckami pro měření – pásmo, laserové dálkoměry, elektronické totální stanice, přístroje GNSS (GPS), využívající pohyb družic na oběžné dráze Země
  • zvládnutí počítačové grafiky v specializovaných CAD programech (předměty informační a komunikační technologie a počítačová grafika)
  • měření a výpočty v souřadnicových sítích, určování nadmořských výšek, výpočty spádů, převýšení a výpočty kubatur, vytváření vrstevnic a profilů
  • vytyčení objektů, hranic a dělení pozemků přímo v terénu
  • tvorba geometrických plánů

UPLATNĚNÍ ABSOLVENTŮ

  • technicko-hospodářský pracovník
    • v oblasti geodézie, kartografie, katastru nemovitostí, geodézie pro investiční výstavbu
    • pro tvorbu mapových podkladů pro katastr, turistiku, projektování staveb, životní prostředí, územní plánování
    • pro vedení technické mapy města, kterou musí vést každá pověřená obec
  • referent státní správy a samosprávy na katastrech nemovitostí, na stavebních úřadech, odboru životního prostředí, obecních úřadech
  • geodet, důlní měřič, kartograf, fotogrammetr
  • operátor geografických informačních systémů se zaměřením na Integrovaný záchranný systém ČR (GIS)
  • u armády ČR – vojenská geodézie, tvorba map a plánování postupu a taktiky
  • soukromý živnostník v oblasti výkonu zeměměřických činností
  • student VŠ – zejména inženýrská geodézie a geoinformatika, popř. jiné technické obory

78-42- M/01 Technické lyceum

Školní vzdělávací program:
TECHNICKÉ LYCEUM A ARCHITEKTURA

Vizualizace interiéru v programu ArchiCAD

Vizualizace interiéru v programu ArchiCAD

Technické lyceum je koncipováno jako obor s vyšším podílem technických a přírodovědných předmětů (obdoba přírodovědně zaměřeného gymnázia).

Absolvent získá:

  • kvalitní základy všeobecných předmětů (výuka v rozsahu gymnaziálního vzdělávání – jazyk český, anglický a německý, matematika, fyzika, chemie),
  • vzdělání v technických předmětech, což umožňuje lepší předpoklady pro vysokoškolské studium libovolných technických oborů (CAD systémy, informační technologie, stavitelství, ekonomika, deskriptiva, technické kreslení),
  • nadstandardní přípravu pro další studium architektury.

ZAMĚŘENÍ VÝUKY OD 3. ROČNÍKU

Studenti si volí dle zájmu a zkušeností z 1. a 2. ročníku své další směřování:

  • umělecké zaměření – pokračování ve studiu architektury
    • zůstává předmět architektura
    • CAD systémy jsou zaměřeny na estetickou složku, rozvoj uměleckých vloh a talentu žáků – studie rodinného domu, navrhování interiéru, design, perspektiva
  • technické zaměření – studium se zabývá počítačovou podporou projektování a využitím informačních technologií a CAD systémů v různých oblastech života
    • předměty konstrukční cvičení, počítačová grafika a design
    • v aplikaci ArchiCAD se žáci seznámí se základními zásadami pro tvorbu prováděcího projektu rodinného domu
    • naučí se vytvořit 3D model, vizualizaci a animaci svého návrhu

UPLATNĚNÍ ABSOLVENTŮ

  • studium technických, přírodovědných oborů a architektury na vysokých školách
    • absolvent má všeobecné návyky a dovednosti potřebné pro vysokoškolské vzdělávání
    • absolvent je nadstandardně připraven ke studiu architektury a designu
  • odborná příprava pro uplatnění na pracovních pozicích, které vyžadují:
    • práci s informačními a komunikačními technologiemi
    • řešení jednodušších programátorských úloh, tvorbu a úpravu webových stránek
    • využívání CAD systémů
    • znalost dvou cizích jazyků
    • znalosti v oblasti počítačové grafiky a grafických aplikací